De diaconie doet haar werk vanuit de opdracht die zij krijgt vanuit de bijbel. Jacobus schrijft in zijn brief:
‘En wees daders van het Woord en niet alleen hoorders’.

De diaconie zorgt – in de breedste zin van het woord – voor hen, die om hulp vragen, en voor hen, die tussen wal en schip dreigen te raken bij de gebruikelijke hulpverleningsinstanties. Daarbij ondersteunt de diaconie specifiek lokale projecten, projecten in Nederland en wereldwijd (het zogeheten werelddiaconaat).

In de visie van de diaconie is diaconaat niet een zaak van alleen diakenen. Integendeel, de gehele gemeente heeft de taak diaconaal te zijn. Dit vanuit de oproep elkaar tot een hand en een voet te zijn. Als gehele gemeente willen we klaar staan voor mensen die onze hulp nodig hebben.

De diaconie van de Calvijnkerk en die van de Pauluskerk vormen één geheel: de Centrale Diaconie.

Voor het Beleidsplan 2023-2027 klik hier.

Heeft u vragen of wilt u informatie ontvangen, neem dan contact op met de voorzitter van de Centrale Diaconie, dhr. J. Gaasenbeek.

Bankgegevens:
Diaconie Wijkgemeente Pauluskerk: – NL 48 INGB 0009 5927 47