Tijdens de erediensten in de Pauluskerk wordt zorgvuldig aandacht besteed aan de muziek, zowel aan de te zingen liederen als aan de te spelen muziek. Voor de begeleiding van de gemeentezang wordt er meestal gebruik gemaakt van het Flentrop-orgel.
Sinds kort staat er ook een vleugel voorin de kerk. Deze vleugel is eigendom van de Vrienden van de Pauluskerk met als doelstelling het culturele leven in het kerkgebouw te bevorderen. De vleugel is niet alleen bestemd voor concerten, maar ook voor muzikale ondersteuning in de eredienst.

In de erediensten wordt gezongen uit het nieuwe Liedboek voor de Kerken (2013), en incidenteel uit een andere bundel. Dat lied wordt dan op een A5 gedrukt en uitgedeeld voor de aanvang van de dienst.

De Pauluskerk maakt sinds september 2013 ook gebruik van een eigen boekje met Liturgische Gezangen. Hierin staan o.a. verschillende ordinaria (gezongen vaste onderdelen van de dienst) en acclamaties.

De Pauluskerk heeft twee organisten in dienst.

Aan speciale diensten kan medewerking worden verleend door een gelegenheidskoor. De repetities zijn dan vanaf 6 weken voor een kerkelijke feestdag op woensdag om 20.00 uur in de Herberg van Paulus.

Zie t.z.t. de Weekbrief en Op de Hoogte.

vleugel in de Pauluskerk